MINU LUGU
Me sünnime siia maailma selleks, et läbi oma kogemuste õppida. Öeldakse, et me õpime läbi kannatuste (kui õpime...) ning valu on see mis on tulnud meid õpetama. Kui Su füüsiline keha valutab, siis soovib ta Sulle märku anda, et midagi tuleb oma elus muuta. Kas see on toitumine, elustiil või hoopis midagi kolmandat on individuaalne, sest me kõik inimestena oleme väga erilised ja erinevad.
Kuidas ma jooga juurde jõudsin
Palju aastaid tagasi juhtus minuga autoavarii. Sõitsin turvaliselt mõõda peateed kui üks härra kõrvalteelt otsustas läheneda minu autole täiskiirusel. Õnneks tabas löök auto tagumist istet (mitte minu istet) aga see oli nii tugev, et esiosaga lendasin vastu kivist aeda, nii et minu neljarattalisest sõbrast suurt midagi järgi ei jäänud aga ise astusin autost ilma ühegi vigastuseta sirge seljaga välja. Seljavalud saabusid alles mitu päeva hiljem ja muutusid järjest tugevamaks ning ühel hetkel ei olnud ma enam suuteline valuvaigistiteta üldse liikuma. Arstidelt ma abi ei saanud ning viimaseks ülekõrreks oligi minu jaoks joogatunni külastamine. Võite isegi arvata, et paarkümmend aastat tagasi ei olnud jooga Eestis väga populaarne ja ka joogaõpetajaid oli vähe aga siiski leidsin interneti avarustest Tallinnas 3 joogaõpetajat ning oma sisetunnet usaldades sattusin Ragnari Kurmi juurde. Esimesest tunnist alates tundsin, et olen õiges kohas ja ka minu valudest vaevatud keha hakkas ennast iga joogatunniga järjest paremini tundma, kuni saabus hetk, millal mu selg enam üldse ei valutanud. Olin juba harjunud 24/7 kestvate valudega ja õppinud sellega elama ja kui siis valud äkki kadusid oli korrga imelik ja harjumatu tunne. Valuvaba elu andis mulle võimaluse ja ka julguse muuta oma elustiili. Minu suureks kireks ja harrastuseks sai purjelauasõit. Alguses oli hirm, et selg ei pea koormusele vastu aga tänu regulaarsetele joogatundidele olin oma selga piisavalt tugevdanud ja see kartus osutus täiesti asjatuks. Purjelauale lisandus hobina veel ka lumelaud ja tänu igapäevastele joogatundidele võin veeta merel või mäel terve päava seljavalusid tundmata.
PYS I.1. Atha Yoga Anuśāsanam
Atha – me peame olema kohal. Õpetaja peab olema kohal, et õpetada ja õpilane peab olema kohal et seda õpetust vastu võtta. Kohalolu ei ole mitte ainult füüsiline ühes ruumis viibimine vaid ka teadlik kohalolemine koos kõikide oma meelte ja haistingutega. Mõlemad, nii õpetaja kui ka õpilane peavad olema täielikult kohal.
Yogah – suhe, seos. Peab olema valmisolek tugevaks ja pikaajaliselt kestvaks suhteks.
Anu – järgnema. Õpilane järgneb õpetajale, õpetaja teeb kõik selle jaoks, et õpilane saaks talle järgneda.
Śāsanam – tänu vastastikusele koostööle kogevad mõlemad, nii õpetaja kui ka õpilane midagi erilist. Suhe on alati kahepoolne ja ka õpetaja ja õpilane omavahelises suhtes õpivad mõlemad ning see on jätkuv ning elukestev protsess.
Iidsed tekstid, Patañjali joogasuutrad annavadki mõista, et kui on olemas teadmiste huviline õpilane, kes on valmis pühenduma siis saabub ka õpetaja. Tuleb lihtsalt usaldada elu ja lasta headel asjadel sinu juurde tee leida. Minu järgmisteks joogaõpetajateks said Hanna Staaff, Karina Freij ja Carola Persson Rootsist. Tol hetkel ma veel päris hästi ei mõistnud seda, millele ma oma sõrme olin andnud, kui asusin õppima rahvusvahelisel joogaõpetajate 500 tunni koolitusel. Minu õpetajate toetus ja pühendumine aitasid laduda tugeva joogavundamendi. Ja mis kõige olulisem, ma reaalselt kogesin seda enda peal kuidas alguses läbi füüsilise joogapraktika on võimalik muuta oma meelemustreid. Väikeste sammudega lisandus palju erinevaid joogatehnikaid nagu näiteks hingamise harjutused, mantrad, chandid, meditatsioon ja palju muud.
Yogah – suhe, seos. Peab olema valmisolek tugevaks ja pikaajaliselt kestvaks suhteks.
Anu – järgnema. Õpilane järgneb õpetajale, õpetaja teeb kõik selle jaoks, et õpilane saaks talle järgneda.
Śāsanam – tänu vastastikusele koostööle kogevad mõlemad, nii õpetaja kui ka õpilane midagi erilist. Suhe on alati kahepoolne ja ka õpetaja ja õpilane omavahelises suhtes õpivad mõlemad ning see on jätkuv ning elukestev protsess.
Iidsed tekstid, Patañjali joogasuutrad annavadki mõista, et kui on olemas teadmiste huviline õpilane, kes on valmis pühenduma siis saabub ka õpetaja. Tuleb lihtsalt usaldada elu ja lasta headel asjadel sinu juurde tee leida. Minu järgmisteks joogaõpetajateks said Hanna Staaff, Karina Freij ja Carola Persson Rootsist. Tol hetkel ma veel päris hästi ei mõistnud seda, millele ma oma sõrme olin andnud, kui asusin õppima rahvusvahelisel joogaõpetajate 500 tunni koolitusel. Minu õpetajate toetus ja pühendumine aitasid laduda tugeva joogavundamendi. Ja mis kõige olulisem, ma reaalselt kogesin seda enda peal kuidas alguses läbi füüsilise joogapraktika on võimalik muuta oma meelemustreid. Väikeste sammudega lisandus palju erinevaid joogatehnikaid nagu näiteks hingamise harjutused, mantrad, chandid, meditatsioon ja palju muud.
Kummardus klassikale
Ma arvan, et mul oli õnne, et sattusin joogaõpetajaks õppima maailma kõige kuulsama joogaõpetaja Tirumalai Krishnamacharya koolkonna õpetajate juurde. Seda joogaliini kutsutakse ka klassikaliseks joogaks. Ma nägin nii enda kui ka oma õpilaste pealt, kuidas klassikalise jooga praktiseerimine aitab lahendada probleeme väga paljudel tasanditel ja nii oligi täiesti normaalne asjade kulg, et jätkasin samas traditsioonis joogateraapia õpinguid.